Jak zdokonalit bezprašné stříkání
1. Předmět určený k nástřiku, krycí páska a papír by měly být čisté, bez prachu:
- Sváry, spoje a škvíry v karoserii musí být vyfoukány před umístěním předmětu ve stříkací kabině.
- Pneumatiky by měly být zakryty antistatickými kryty
- Povrchy určené k nástřiku by měly být odmaštěny a očištěny antistatickou utěrkou.
- Antistatické utěrky by měly být skladovány na čistém místě, nikdy ve stříkací kabině.
2. Vždy používejte vhodný krycí papír:
- Noviny, plachty, látky apod. jsou sběrače prachu a zdroje vláken v ovzduší
- Zajistěte, aby zásobník krycího papíru byl čistý a obsahoval roli speciálního maskovacího papíru.
3. Udržujte svoji stříkací kabinu čistou a bez cizích předmětů:
- Zamezte výskytu překážek v kabině
- Pravidelně odstraňujte papírový odpad, použitou pásku, přestřiky a zbytky barev.
- Pravidelně čistěte kabiny, aby nedošlo k ukládání vrstev prachu v rozích a na méně dostupných místech.
- Vyčistěte stříkací pistoli před každým použitím, používejte samostatnou pistoli pro každý typ a barvu nátěru.
Před a po stříkání
Před umístěním stříkaného předmětu do kabiny by měl být tlak v kabině přiveden na pozitivní hodnotu (přetlak). Tento tlak by neměl přesáhnout 1 - 1,5 mm vodního sloupce (v. s.), jelikož při příliš vysokém přetlaku se mohou vyskytovat turbulence. (1.5 mm v. s. odpovídá 150 Pa, nebo 0.6 palce v. s.).
Vysokotlaká vedení v kabině by měla být vybavena efektivními filtry nebo separátory oleje, prachu a vody. Přestřik může ulpívat na vzduchových hadicích, tyto by proto měly být pravidelně otírány antistatickou utěrkou.
Netestujte stříkací pistoli na stěnách kabiny. Nikdy nezvyšujte tlak v kabině více než je nezbytně nutné. Omezte pohyb v kabině na minimum. Nenaklánějte se nad stříkaný objekt.
Další oblasti vyžadující pozornost
- Vždy používejte antistatický oblek, nikdy bavlněné nebo vlněné oděvy.
- Vyhněte se nepotřebným návštěvám stříkací kabiny.
- Nenechávejte stříkací oblek schnout v kabině. Vždy uložte stříkací oblek do uzavřeného pytle.
- Předcházejte znečištění barvy. Barva musí být před použitím důkladně promíchána a přeceděna přes speciální síto.
- Včasná výměna podlahových filtrů je důležitá. Ucpané podlahové filtry mohou způsobit nerovnoměrné proudění vzduchu v kabině.
- Vyhněte se používání materiálů obsahujících silikony v blízkosti stříkacích prostor a stříkací kabiny.
- Vždy udržujte kabinu zavřenou, když není používána, obzvláště v zimních měsících. Teplotní rozdíl mezi vnitřkem a venkem kabiny může způsobit průvan a proudění vzduchu, které může zanést do kabiny prach.
Naše společnost byla založena v roce 1998 jako obchodní firma, zabývající se distribucí filtračních materiálů převážně do autolakoven a dalších pomůcek pro průmyslové lakování.
Během následujících let byl sortiment rozšířen o filtry do klimatizací, zahájili jsme vlastní výrobu některých typů filtrů. Stali jsme se společností s celorepublikovou působností, naši nabídku jsme rozšířili o prodej lakovacích kabin a dalšího vybavení autolakoven.
V roce 2005 byla dokončena rekonstrukce sídla firmy, disponujeme nyní skladovými a výrobními prostory o rozloze 1000 m2.